skip to Main Content
3 Tips Om Het Kantoor Schoon Te Houden

3 tips om het kantoor schoon te houden

Geniet elke dag van een schone werkplek

Heeft u een kantoorbaan en brengt u vele uren door op uw werk? Dan stoort u zich waarschijnlijk ook aan de rommel die werken met veel collega’s elke dag oplevert. En u merkt misschien ook wel dat de aanwezigheid van collega’s op kantoor gewoon veel vuil met zich meebrengt. U heeft daarom wellicht ook behoefte aan een opgeruimd en schoon kantoor. Geniet u dus ook het liefst elke dag van een schone werkplek? Dan hebben we voor u 3 tips om het kantoor schoon te houden.

Tip 1: Goed werken begint bij een schone werkplek

Wist u dat mensen beter presteren in een schoon kantoor en aan een schone werkplek? Dat is logisch, want een kantoor met bijvoorbeeld een smerige keuken en onfris sanitair geeft niet direct een opgeruimd gevoel. Dat blijkt ook uit diverse onderzoeken in de schoonmaakbranche: een schoon kantoor zorgt voor gelukkigere en productievere werknemers. Bovendien zorgt een schoon kantoor voor minder ziekteverzuim. Het kantoor laten schoonmaken door een gerenommeerd en professioneel schoonmaakbedrijf is dus geen overbodige luxe om uw werkomgeving netjes te houden en daarmee uw collega’s of werknemers een beter gevoel te geven. Ze zullen daardoor ze met meer plezier naar hun werk gaan.

Tip 2: ruim uw bureau op

Tip 2 is uit de categorie ‘doe-het-zelf’. Het kan geen kwaad om zo nu en dan zelf een grote schoonmaak te houden rond uw werkplek. Als u veel tijd op kantoor doorbrengt, zal het u verbazen hoeveel spullen en papier u op en rond uw werkplek verzamelt. Zodra u ziet dat er veel spullen op uw bureau liggen, zijn het er ongemerkt al te veel. Dan is het dus tijd om even op te ruimen. Een groot deel van de spullen kunt u waarschijnlijk weggooien. Wilt u toch spullen bewaren? Zorg dan bijvoorbeeld voor een bureaulade of ladekast, zo heeft u nog steeds alles bij de hand, maar geen rommel meer op uw bureau.

Tip 3: samenwerken voor een schone werkomgeving

Tip 3 is uit de categorie ‘doe-het-samen’. Dat kan ook gelden voor de schoonmaak op kantoor. Uw schoonmaakbedrijf kan niet voor elke kop gemorste koffie langskomen. Dus als dat wel gebeurt, is het handig om met uw collega’s af te spreken dat dit soort zaken direct worden opgeruimd. We hebben het hier dus over kleine dingetjes, zoals ook koffiekopjes meteen in de vaatwasser zetten en niet alles maar laten slingeren. We zeggen niet dat dat direct bij iedereen goed tussen de oren zit, maar op termijn merkt u ongetwijfeld een cultuuromslag bij uw collega’s op kantoor. En die is moeite waard: als iedereen zijn of haar steentje bijdraagt, wordt het werken vanzelf een stuk leuker en de sfeer beter.

Back To Top